Stiamo cercando una risorsa per questa posizione:

(Associate) Localisation Producer (East Asian Culturalisation) (Uomo/donna)

Città: Frankfurt am Main, Germania

Tasks

  • Coordinating product culturalisation projects for the European market, discussing product feature decisions with developers
  • Collecting and documenting product information for titles published and/or distributed by Nintendo
  • Detailed scheduling and execution of the above tasks and activities
  • Negotiating with all stakeholders representing the interests of Nintendo and the development team
  • Initiating decision making and approval processes from involved parties
  • Facilitating the communication between Nintendo of Europe and the Asian offices

Requirements

  • Education or graduate degree in the localisation field or several years of work experience in respective area
  • Project management experience, budget responsibilities preferable
  • Broad cultural and linguistic knowledge about East Asian cultures
  • Excellent written and spoken English and Japanese as well as Mandarin mandatory, any other East Asian language would be a plus
  • Analytical thinking with a process-oriented mindset and decision-making are key competences
  • Outstanding communication abilities
  • Passionate and knowledgeable about video games
  • Familiarity with Microsoft Windows, Office, elementary web technologies and social media

Sei interessato? Mandaci la tua candidatura, specificando quando potresti iniziare e le tue aspettative salariali.

Level up!

Grazie ai nostri prodotti Nintendo Switch e Nintendo 3DS, siamo uno dei principali produttori di videogiochi e console nel settore dell'intrattenimento interattivo. Il nostro obiettivo è quello di raggiungere tutti con i nostri prodotti, senza distinzione di età, sesso o esperienza di gioco. Un team forte e motivato, elevati standard qualitativi, nuovi concept, lo sviluppo creativo e la realizzazione di nuove idee per i giochi, uniti a una sofisticata strategia di vendita, ci permettono di sorprendere continuamente il pubblico con prodotti nuovi e innovativi.