Stiamo cercando una risorsa per questa posizione:

Intern in the area of Web Design (Uomo/donna)

Città: Frankfurt am Main, Germania

Tasks

  • Supporting the Teams of Online, PR, Marketing and European Digital Business Service in creating digital assets
  • Adapting existing high-res visuals to a low-res formats to existing campaign looks:
  • Creating and localizing game and hardware banners for social media (Facebook, Twitter, YouTube) and the Nintendo website
  • Preparing and localizing assets for social media channel posts
  • Localizing assets like digital newsletters and creating alternative test version based on an existing designs
  • Converting assets to be used on online game pages
  • Protocoling all activities with an internal task tracking system
  • Contacting other departments for approvals autonomously

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Deep knowledge of Adobe Photoshop and Adobe Illustrator
  • Good knowledge of MS Excel
  • Strong skills in written and spoken English, German language skills would be a plus
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • Self-initiated, reliable and focused even in peak times
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely cooperatively and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: March 2019

Sei interessato? Mandaci la tua candidatura, in inglese, accompagnata dal tuo CV e dalla lettera di conferma della tua università per gli stage obbligatori. Ricordati inoltre di indicare chiaramente quando potresti iniziare.

Level up!

Grazie ai nostri prodotti Nintendo Switch e Nintendo 3DS, siamo uno dei principali produttori di videogiochi e console nel settore dell'intrattenimento interattivo. Il nostro obiettivo è quello di raggiungere tutti con i nostri prodotti, senza distinzione di età, sesso o esperienza di gioco. Un team forte e motivato, elevati standard qualitativi, nuovi concept, lo sviluppo creativo e la realizzazione di nuove idee per i giochi, uniti a una sofisticata strategia di vendita, ci permettono di sorprendere continuamente il pubblico con prodotti nuovi e innovativi.